Архив решений Архив решений
Бриллиантовое задание (100+40 очков за решение) № 74084, Латышский язык, 11 класс
Lūdzu palīdzet? vajag atri? 2-6/ uzd/ SOS!!
Посмотреть задание
<1/1>

KEICHA25
KEICHA25
KEICHA25
sk.pielikumā
Посмотреть решение
<1/1>

M.K
M.K
M.K
2. uzdevums. Lieciet pieturzīmes! (12 p.)
1. Atkal iestājās silts laiks un , nu es varēju pa āru skraidīt un iepazīties ar skaisto ārpasauli , kurā papīra lapu vietā auga zaļas lapas.
2. Manu burtu pasauli bija apspīdējusi un darījusi dzīvu manas fantāzijas, saule mani pašu tagad sildīja, debesu saule.
3. Mani vistuvākie draugi ar kuriem es biju iepazinusies, skatīdamās pa logu, bija platais, garais dīķis, kas pavasara palos bija pārplūdis kā manas ilgas ,un lielais, vecais vītols, kam zari nokarājās kā putna spārni.
4. Dīķis gan rudenī aizsala un ar mani nerunāja savā burbuļu valodā, bet vītols turpināja šalkt cauru ziemu un man tik daudz stāstīja.
5. Trešais man par īstu draugu kļuva liels, plats akmens klēts durvju priekšā.
6. Tas bija tik viesmīlīgs, ka ļāva man uz savas platās muguras sēdēt pašai un, izkravāt uz tās savas mantiņas un visu kas patika


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
№ 74166, Латышский язык, 11 класс
Uzraksti radošu darbu (100-150 vārdu), kurā iztēlojies, kā tu kopā ar draugiem baudi 3.uzdevuma G.Repšes aprakstīto pieneņu medu! Tekstā pēc izvēles izmanto tropus stilistiskās figūras, kā arī teksta grafiskos līdzekļus (var izmantot arī zīmējumu teksta ietvaram, burtu formas maiņu utt.)! (12p.) Izraksti zem teksta divus izmantotos tropus un divas stilistiskās figūras, nosaki to veidu un pamato lietojumu!

56151md
56151md
56151md
Pieneņu medus
Vakar mēs ar draugiem ieradāmies pie vecmāmiņas ciematā. No rīta mēs pamodāmies no smaržas, kas staigāja pa mūsu istabu. Mēs ieskrējām virtuvē un uz galda ieraudzējām dzintara medus. Tas bija spilgti dzeltens un izskatījās ļoti apetīti. Mēs uzreiz skrējām pēc karotēm un svaigi ceptas maizes. Nogaršojot vienu karoti pieneņu medus, mēs nevarējām apstāties. Mums ar draugiem nekad dzīvē nav bijis tik garšīgi! Un pirmajā reizē mums tas šķita kā bumbieri, un otrajā reizi kā visgaršīgākās konfektes, un trešajā reizi kā medus kūka. Medus plūda kā upe! Kāpēc medus ir tik garšīgs?! Kāpēc medus ir tik smaržīgs?!


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
№ 74177, Латышский язык, 11 класс
Valodas stilistiskie paņēmieni tekstā.
Temats: Tekstveides stilistiskie paņēmieni – tropi, stilistiskās figūras – un grafiskie līdzekļi tekstveidē.
Paldies!
Посмотреть задание
<1/1>

56151md
56151md
56151md
Jūsu darbs word formatā
Посмотреть решение
<1/1>

M.K
M.K
M.K
Pārbaudes darbs. 11.klase.

Valodas stilistiskie paņēmieni tekstā.

Temats: Tekstveides stilistiskie paņēmieni – tropi, stilistiskās figūras – un grafiskie līdzekļi tekstveidē.

1.uzdevums.Izsvītro jēdzienus, kuri nav stilistiskā figūras! (2p.)

Epitets, gredzens, ķēde, metafora, retorisks jautājums, trohajs, asonanse, ironija, salīdzinājums, stilistika, perifrāze, paralēlisms.

2.uzdevums. Atrodi katram tropu veidam piemēru un ieraksti tabulā atbilstošo numuru pretī tropa piemēram! Pasvītro piemērā tropu! (5p.)


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
№ 74370, Латышский язык, 11 класс
Uzraksti viedokli par jautājumu "Kur tad īsti sākas valodas kultūra?" (līdz 150 vārdiem;

M.K
M.K
M.K
Kur tad īsti sākas valodas kultūra?
Valodas kultūra sākas tur, kur mēs spējam izkopt savu valodu, ievērojam dažādos komunikācijas veidus un neielaižam savā valodā žargonismus un barbarismus. Valodas kultūra būtībā sākās pašā cilvēkā un jo vairāk mēs savu valodu kopjam, jo kulturālāku to veidojam. Veidojot savu valodu labskanīgu un izkoptu mēs veicinam valodas kultūru. Tāpat arī komunicējot , apzinoties kad ievērojam privāto, kad publisko saziņu. Liela nozīme ir neļaut savā valodā ielaist negatīvas nozīmes vārdus , kurus sauc par žargonismiem un barbarismiem. Ja šie nosacījumi tiek ievēroti, tad valodas kultūra veidojas ap cilvēku. Katrs cilvēks veido šo valodas kultūru un tā sākas tur kur mēs izvēlamies sazināties atbilstoši valodas normām. Kopumā, valodas kultūra sākas tur , kur mēs to veidojam ap sevi izkopjot savu valodu un leksiku, spējot veiksmīgi komunicēt un izvairoties no žargonismu lietošanas savā valodā, ko mums ļoti labi iemāca tieši profesionālā joma un dzīve, kas savukārt aizsāk valodas kultūru un prasmi to izveidot.


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
№ 74402, Латышский язык, 11 класс
Uzraksti savu viedokli par to, kas veido cilvēka leksiku.(60 – 80 vārdi)

56151md
56151md
56151md
Pielikumā
Посмотреть решение
<1/1>

M.K
M.K
M.K
Leksika ir cilvēka valodas krājums un kopums. Galvenokārt tos mēs lietojam savā ikdienā, bet leksiku izkopjam visas dzīves laikā. Vārdu krājumam ir jābūt atbilstošam situācijai, mums jāapzinās ar ko mēs sarunājamies, vai tas ir formāli, vai neformāli. Leksikai ir jābūt izkoptai, tajā nevajadzētu būt svešu valodu iejaukumiem, tai būtu jābūt labskanīgai. Leksiku veido ne vien vārdu krājums, bet arī tas, cik tie ir izkopti un pareizi lietoti konkrētā brīdī.
№ 74408, Латышский язык, 11 класс
Uzraksti pārspriedumu par vienu no piedāvātajiem tematiem! Apjoms – 350–400 vārdi.
Argumentācijai izmanto kultūras un/vai literatūras faktus!
Temati.
1. Kultūra – manas personības veidotāja.
2. Laikā un pāri laikam esošais literatūrā.
3. Ieraudzīt, saklausīt, izprast savu gadsimtu.
4. Grāmatu brīnumainā vara.
5. Mans pārsteigums kultūrā.
6. Izcila personība manā uztverē.

56151md
56151md
56151md
Pielikumā
Посмотреть решение
<1/1>

M.K
M.K
M.K
Mans pārsteigums kultūrā.
Kultūra attīstās ik dienas un vieno mūs kā tautu. Kultūru radam mēs paši un izkopjam to. Tā nebeidz pārsteigt ar daudz un dažādiem jaunatklājumiem. Kultūra attīstās gan mākslā, gan dzejā, gan arī tradīcijās un uzskatos. Esmu pārsteigta par to, cik kultūra ir daudzveidīga. Kultūra ir nebeidzams stāsts kuru veidojam mēs paši. Mani pārsteidz kultūras izpausmes un tas, cik radoša tā ir. Manuprāt, ar kultūru mēs sastopamies ik dienas. Visapkārt mums ir cilvēku roku darbs, viņa iztēle un radošums. Tas mani pārsteidz un vienlaikus iedvesmo radīt kaut ko savu. Viena no pārsteidzošākajām lietām kultūrā ir mākslas izstādes un muzeji. Apmeklējot šādas vietas jūtos ieinteresēta tajā ko redzu un vienlaikus pārsteigta, jo te es saprotu, ka cilvēka iztēlei nav robežu un māksla ir tajā kā tu to saskati.


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
№ 74409, Латышский язык, 11 класс
Uzraksti viedokli par jautājumu "Kur tad īsti sākas valodas kultūra?" (līdz 150 vārdiem

M.K
M.K
M.K
Valodas kultūra ir spēja izteikties labskanīgi, pieklājīgi un ievērojot visas valodas normas. Tā sākas brīdī, kad mums jāiemācās sazināties ārpus ierastās vides – neformālās. Tā sākas brīdī, kad sākam izmantot formālo valodu, sazinamies pirmo reizi ar cilvēkiem, kurus tik labi nepazīstam, bet ar kuriem sazinamies skolas un darba jautājumos. Valodas kultūrai ir liela nozīme lai mūsu teiktais atstātu labu iespaidu, piemērām, prezentējot kādu aktuālu tēmu. Mums ir jāapzinās, kad mūsu valoda ir izkopta , kad mūsu teiktais spēj otru uzrunāt un kā mēs savu valodu cenšamies arvien uzlabot.
Серебряное задание (25+10 очков за решение) № 74529, Латышский язык, 11 класс
Vārdu krājums, 11 klase
Посмотреть задание
<1/1>

56151md
56151md
56151md
pielikumā
Посмотреть решение
<1/1>

M.K
M.K
M.K
VĀRDU KRĀJUMA IEDALĪJUMA SHĒMA
PĒC CILMES
definīcija piemēri
Mantotā leksika
Par mantoto leksiku uzskata visu to leksiku, kuras pirmsākumi saistāmi ar izcelšanos no radniecīgām valodām kopēja pirmavota. Latviešu valodā tā leksika, kas radusies indoeiropiešu, baltu vai latviešu pirmvalodā. saule, mēness, sniegs, māte, kaķis, kupls, gals, logs, biedrs, pirkt
Aizgūtā leksika
Aizgūtā leksika valodā ienāk tieši vai ar starpniekvalodu palīdzību.
Aizguvumi ir jaunāks leksikas slānis nekā mantotā leksika, taču arī aizguvumi ir iedalāmi vecākā un jaunākā slānī. bagāts, baznīca, cena, cilvēks, dārgs, gads, istaba, kapeika.


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
Серебряное задание (25+10 очков за решение) № 74530, Латышский язык, 11 класс
Morfoloģija
Посмотреть задание
<1/1>

56151md
56151md
56151md
Darbs pdf formatā
Посмотреть решение
<1/1>

M.K
M.K
M.K
Pārbaudes darbs latviešu valodā 11. klasei. Morfoloģija.
Temats: Vārdšķiras, to gramatiskās kategorijas, pareizrakstība.
1. uzdevums. Izvēlies pareizo variantu, lieko izsvītro! (7 p., par katru pareizu atbildi 0,5p.)
Daudz zvaigznes/ zvaigžņu; albums/ albūms; koks lūst/ lūzt; ēsdams/ ēzdams; pretim/ pretīm; viskaistākais/ visskaistākais; ik katrs/ ikkatrs; iztaba/ istaba; pašreiz/ patreiz; četrpadsmit/ četrpacmit; viņš protās/ viņš protas; kautkur/ kaut kur; viņš zina/ viņš zin; noslaukiet!/noslaukat!/noslauciet!


2. uzdevums. Uzraksti vārdu un uzvārdu datīvā! (8 p.)
1. Tālivaldis Rudens – Tālivaldim Rudenim
2. Agita Zaļkalne – Agitai Zaļkalnei
3. Edžus Daugava – Edžum Daugavam
4. Inesis Priede – Inesim Priedem
5. Mikus Balčus – Mikusam Balčusam
6. Marga Mežvidus –Margai Mežvidei


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
№ 74531, Латышский язык, 11 класс
Pareizrakstība un valodas kultūra , 11 klase.
Посмотреть задание
<1/1>

M.K
M.K
M.K
:)

56151md
56151md
56151md
Pārbaudes darbs.11.kl. Pareizrakstība, valodas funkcijas, valodas kultūra.
1. uzdevums. Nosaki valodas funkciju teksta fragmentos un pretī tiem ieraksti
atbilstošās valodas funkcijas numuru! (6 p.)
Nr.
p. k.
Valodas
funkcija Nr. Piemērs
1. Saziņas jeb
komunikatīvā
5. Māte . Dievs ir mans liecinieks, ka no tevis esmu gribējusi
izaudzināt krietnu cilvēku! Ar to cerību priekš tevis esmu
skrējusi un plēsusies, un miega negulējusi. (..) Viss tas bijis par
velti! No bērnu dienām līdz šim pēdīgam brīžam tu manu
mīlestību esi turējis par kājminamu.
(R. Blaumanis “Pazudušais dēls”)
2. Izziņas un
domāšanas
jeb kognitīvā
2. Uzreiz pēc Gūtenberga vēsturiskā izgudrojuma 1450. gadā –
grāmatu iespiedmašīnas, kas informāciju padarīja daudz
pieejamāku, aktualizējās arī tās kontroles jautājums. Šajā laikā
cenzūras jēdziens ieguva savu tagadējo nozīmi un kļuva par
drukātā vārda uzraudzības ieroci.
(No žurnāla “Leģendas”, 2011. g. jūnijs)
3. Jūtu
izteikšanas
jeb
emocionālā
4. Amerikā, Baltimorā, 1896. gadā kāds vietējais iedzīvotājs
sašutis klāstīja, ka velosipēds ir “dēmoniska ietaise”.
(No žurnāla “Leģendas”, 2011. g. jūnijs)


Продолжение в файле.
Посмотреть решение
<1/1>
|< << 54/55 >> >|
Вернуться >>
Реклама
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV